روشنایی(ابعاد هنری داستان های قرآن)

سقایی است با جامی از آب حکمت برای آشنایی شاید ...

روشنایی(ابعاد هنری داستان های قرآن)

سقایی است با جامی از آب حکمت برای آشنایی شاید ...

هنر-داستان-قرآن(50)

-7-7-بت جدید وامیدها:

در پایان این بحث هنری وزیبا باید به طرفندی  اشاره کرد که دنیای کفر ونفاق در برابر این زیبایی برای حفظ هوادارانش انجام داده است

 غـربی هـا بت جدیدی را تراشیدید ،بنام سکس، یعنی  همان اطوار نمایش زن برهنه در هر حالتی وتمام فیلم وعکس وسی دی وویدئو وتلویزیون ومجلات ورادیو وساز وآواز واینترنت خود را فقط وفقط بر پایه آن واساس این بت جذاب که هـم ریشه ی درونی روحی وهم ریشه ی حسی جنسی دارد بنـا نهـادند.

که صد البته  این بت برای آنها خیلی کار کرده ومی کند وخواهد کرد.

 ایـن بت تـوانست در بیشتر جاها  چهره زیبـای واقعیت نمـائی آیین پـاک خدایی ومحمدی را تیره وتار کند وبه حاشیه اهل دنیا ببرد .  امّا امید ما این است که  خدا سرّی دارد واسراری ، ودراین دنیا نماها ونمودهائی دارد، که مثل گل بهشتی در هـر شرایطی یکبـاره وغـافلگیرانه سر می کشد وفضا را عطر آگین می کند. وفضاهای خاصی را ایجاد می کند ودر نهایت هم با آن جلوه ی نماد اصلی  تمـام ترفندهای دشمنان  را بـه حاشیه خواهد برد.

یعنی  سرانجام با آمدن آن ماهِ منیر وآن کوکبِ کبیر ، آن شاه ِدلیر وآن نور نیّرِ عارض محمّدی(ص) ، هنر قرآنی با کمال یافتن عقل ها گل می کند ودر نتیجه  پوستِ شب آنها کنده شده و طومار شان پیچیده  خواهد شد.

 وخورشید حق بر همه ی جهان یکنواخت خواهد تابید ورشد خواهد داد . وما نا امید نیستم همانطور که یعقوب در عین اینکه یوسف را ظاهراً از دست داده اما امیدوار است ومی گوید:

«ای پسران من بروید یوسف وبرادرش را بجویید واز رحمت خدا مأیوس نشوید..»

( یا بَنِیَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ وَ أَخیهِ وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکافِرُونَ‏)87

:« اى پسران من‏، بروید و از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خدا نومید مباشید، زیرا جز گروه کافران کسى از رحمت خدا نومید نمى‏شود.»

وما هم به جستجوو تلاش  خود برای یافتن یوسف زهرا(س) ادامه خواهیم داد ،تاهم از نور جمال وجلال ربوبی اش وهم از برکات ظهورش بهره مند شویم .

(وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقًا)81/الاسراء

 و بگو: «حق آمد و باطل نابود شد. آرى‏، باطل همواره نابودشدنى است .»

         در اینجـا مـا از بحث ابعـاد فنی و هنـری داستـانهـای قـرآنی فـارغ شدیم، 

وبا بضائت ناچسز خود  ثابت کردیم که آنچه از شـایستگی های هنری که در داستانهای بشری بوده است در داستـانهـای قرآنی  به نحو بهتر وکاملتر از آن وجود داشته است ودارد .

 مقدمه:

دراین فصل برای اثبات بهتر ادعای خود ، نمونه ی زیبا ی داستان حضرت یوسف(ع)را در قرآن همراه با آنچه در مورد یوسف پیامبر در کتب مقدس(تورات وانجیل )آمده بررسی خواهیم کرد. انشاءالله

در کتابی که دوستانم از اصفهان برای من تهیه کرده اند(به نام کتاب مقدس که مجموعه تورات وانجیل است) نامی از نویسنده (یعنی مثلاً ؛ مترجم ونـاشر نیـامده است!) وهیچ علامت مشخصه ای هم ندارد الّا اینکه در پیش گفتـارش نـوشته شـده است :

« بـه علت اینکه ترجمه شصت وهفت سال پیش (1928 .م) کتاب مقدس کمی مشکل بود، لـذا مـا کتـاب را بـه زبـان فـارسی امروزی  همراه بـا تفسیر اصطلاحات نامأنوس ترجمه کردیم وبه عنوان ترجمه تفسیری ارائه می دهیم .»

 البتـه بـه نظـر اینجـانب و به گفته استاد فرزانة ما آقای دکتر ولی اللّه نقی پورفر، در این کتاب دستکاری های هنرمندانه وسیاست گونـه ای شده است .

بعنوان  مثال، بحث کشتی گرفتن یعقوب در فنی ئیل بطور هنرمندانه ای ماست مالی شده است!

به هر صورت ما بحث خود را شروع می کنیم ومنتظر راهنمایی دوستان هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.